HR-rådgiver til Nes kommune

  • by

Vil du være med å utvikle Nes kommune?

Nes kommune har ledig en spennende og utfordrende stilling som HR-rådgiver, 100% fast.
HR-området er en del av kommunens sentrale stabs- og støttefunksjon. Du vil bli en viktig medspiller for å nå kommunens målsettinger og ivareta kommunens ansatte. Du vil også være en sentral støttespiller for kommunens ledere. HR avdelingen er organisatorisk plassert i kommunalområde Administrasjon og styring. HR avdelingen ledes av HR sjef og avdelingen har 6 ansatte.

Vi søker en erfaren og tillitsskapende rådgiver som brenner for HR faget og som ønsker å være en pådriver i endring- og utviklingsprosesser. Du vil jobbe både overordnet med strategier og planer og ta del i det operative arbeidet.

Den rette kandidaten er uredd, med et genuint ønske om å løfte egne fagområder, samtidig som du er løsnings- og samarbeidsorientert. Organisasjonen er i kontinuerlig utvikling, slik at andre fagområder kan tillegges stillingen.

Arbeidsoppgaver:

  • Være superbruker i kommunens sak/arkiv system
  • Møtesekretærrolle i AMU og Administrasjonsutvalget
  • Hovedansvar for å følge opp ulike beredskapsplaner
  • Overordnet oppfølging av lærlinger
  • Støtte ved gjennomføring av lederopplæring
  • Støtte ved utarbeidelse av lederutviklingsprogram
  • Støtte i ulike endrings- og utviklings prosjekter der det er naturlig at HR stiller
  • Støtte ved rekruttering og ansettelser
  • Støtte ved revidering og utvikling av prosedyrer, retningslinjer og ulike reglementer/håndbøker
  • Generell saksbehandling innenfor HR område, herunder også besvare spørsmål knyttet til lov og avtaleverk

Kvalifikasjoner:

  • Minimum 3 års erfaring innenfor HR feltet, fortrinnsvis i offentlig sektor
  • Utdanning på bachelor nivå innenfor personal ledelse og administrasjon. Lang erfaring innenfor HR kan kompensere for manglende utdanning
  • Ønskelig med juridisk kompetanse

Personlige egenskaper:

  • Du må kunne jobbe selvstendig, men også i team
  • Du må være analytisk og løsningsorientert
  • Du må kunne jobbe strukturert og ha god arbeidskapasitet
  • Du må være samarbeidsvillig, serviceinnstilt og god på relasjoner
  • Du må ha god norsk skriftlig og muntlig framstillingsevne
  • Du er positiv og trives med utfordringer
  • Gode IKT kunnskaper er en fordel
  • Du må være lærevillig

Vi tilbyr:

  • Mulighet for hjemmekontor
  • Fleksibel arbeidstidsordning
  • Svært godt arbeidsmiljø
  • Lønn etter avtale
  • Gode forsikrings — og pensjonsordninger

Minst to referanser må oppgis

Ansettelsen skjer etter gjeldende lover, reglement og tariffavtaler. 6 mnd. prøvetid.
Kopier av attester og vitnemål tas med ved eventuelt intervju. Søknadspapirer vil ikke bli returnert.

Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har oppfordret om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom oppfordringen ikke blir tatt til følge, blir søkeren varslet om dette, jfr. Offentleglova §25.

Kontaktinformasjon:

Nina Skrede, HR sjef, 480 10 753

Søk på stillingen:Klikk her

Stillingsprosent: 100%
Søknadsfrist: 18.01.2021