Økonomirådgiver/controller til Øksnes kommune

  • by

Øksnes kommune ønsker vår nye Controller velkommen!

Vi ser etter deg som er serviceinnstilt, har gode samarbeidsevner og bidrar til et positivt arbeidsmiljø hvor vi jobber sammen for å bli enda bedre.
Du er nysgjerrig på sammenhenger i prosesser og systemer, og liker å utforske problemstillinger og finne løsninger.
Samtidig er du strukturert og nøyaktig, og følger våre felles rutiner og retningslinjer.

Øksnes kommune er i stor utvikling med flere store prosjekter pågående.
Vi er nå på jakt etter en ny kollega til en ung og fremoverlent økonomi- og lønnsavdeling.

Økonomi- og lønnsavdelingen består av seks medarbeidere og ledes av kommunens økonomisjef.
Øksnes kommune benytter Visma og Framsikt til økonomi -og virksomhetsstyring.

Som vår controller vil du møte en variert og innholdsrik hverdag med blant annet økonomisk analyse og prognosearbeid.

Du vil jobbe tett opp mot ledelsen i de ulike sektorene, samt ha en sentral rolle i budsjett- og rapporteringsprosesser. 

Arbeidsoppgaver
  • Bistå i budsjett- og prognosearbeid
  • KOSTRA rapportering og økonomiske analyser
  • Etablere rutiner og effektive prosesser innen avdelingens ansvarsområde
  • Forbedre og effektivisere lønns- og økonomiprosessene, inkludert risiko- og usikkerhetsanalyser
  • Rådgivning og opplæring av ledere
  • Følge opp løpende økonomisk drift og sikre at vedtatte økonomiske mål blir gjennomført
  • Pådriver i arbeidet med å digitalisere avdelingens arbeidsoppgaver og leveranser
  • Bidra til å videreutvikle og komplementere en hensiktsmessig struktur for virksomhetsstyring og internkontroll
  • Andre oppgaver tilknyttet avdelingen
Kvalifikasjoner
  • Mastergrad innen relevant fagområde. Høyere utdanning fra høyskole- /eller universitet sammen med relevant erfaring kan kompensere for kravet.  
  • Erfaring fra økonomiarbeid innenfor offentlig forvaltning er en fordel.
  • Ønskelig med digital kompetanse og avansert bruk av Excel. 
  • Kjennskap til økonomisystemer og analyseverktøy er en fordel
  • Meget god skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk. 
Personlige egenskaper

Vi ser for oss at du er en person som er:

  • Selvstendig, selvgående, høy gjennomføringsevne og skaper fremdrift
  • Analytisk og har strategisk blikk med evne til å se de store linjer.
  • Nøyaktig og øye for detaljer
  • Strukturert
  • Ansvarsfull og tar eierskap til prosesser. 
  • Evne til å bygge goderelasjoner på tvers av virksomheten
  • Tar initiativ og jobber godt både selvstendig og i team.
  • Pliktoppfyllende
  • Har godt humør
  • Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
  • En god lagspiller.
  • Liker utfordringer
Vi tilbyr

– Variert arbeid i positivt miljø.
– Tilsetting på vanlige kommunale vilkår.
– Fra lønnen trekkes 2 % innskudd til pensjonsordning.
– God forsikringsordning og lånevilkår i KLP.

For nyutdannede kan det være aktuelt med deltakelse i Look North trainee-program.

Det gjøres oppmerksom på at navnet på en søker kan bli offentliggjort selv om søkeren har bedt om at navnet blir unntatt offentlighet. Ønsker du unntatt offentlighet må det begrunnes, jf. offentleglova § 25, andre ledd. Du varsles dersom ønsket ikke kan tas til følge.

Kontaktinformasjon

Tom-Erik Fuglevik, Økonomisjef, 95114164, tom-erik.fuglevik@oksnes.kommune.no

Søknadsfrist: 01.06.2022

Søk stillingen her!