Skip to content

Byggesaksbehandler til Loppa kommune

  • by

Byggesaksbehandler i 100% fast stilling

Om stillingen
  • Vi søker etter en byggesaksbehandler i 100% fast stilling, på teknisk avdeling i Loppa kommune. Med snarlig tiltredelse.
    Stillingen hører til teknisk avdeling som har ansvar for arealplanlegging, byggesaksbehandling, delingssaker/seksjonering, matrikkel, forurensning, kommunale avgifter og forvaltning av vei, vann og avløpsnett.
  • Du må ha interesse og entusiasme for fagområdet plan- og byggesak. Du må være løsningsorienter, kunne jobbe selvstendig og systematisk og trives med høyt arbeidstempo. Det er viktig at du er god til å samarbeide, og at du viser besluttsomhet og stor grad av serviceinnstilling overfor innbyggere og medarbeidere.
  • Vi er en arbeidsplass der vi ser og oppmuntrer hverandre. Hos oss får du kollegaer som ønsker at du skal trives. Kommunen er opptatt av mangfold og vi oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke jobb hos oss uansett alder, kjønn, funksjonshemming, nasjonal eller etnisk bakgrunn.
    Vi er en IA-virksomhet og jobber sammen for et godt og inkluderende arbeidsmiljø.
  • Loppa kommune tar deg godt imot og kan være behjelpelig med å skaffe bolig.
  • Tilsetting skjer på de vilkår som til enhver tid går frem av gjeldende lover, reglement og tariffavtaler.
  • Ved overtallighet har fast ansatte i Loppa kommune fortrinnsrett.
  • Søkere må være forberedt på å stille til intervju. Ta med originale dokumenter, attester og identifikasjon ved intervju/frammøte. Minst to referanser bes oppgitt i søknaden.
  • Gode pensjonsordninger gjennom KLP
  • I Finnmark gjelder statlige virkemiddelordninger som lavere skatt og nedskriving av studielån i Statens Lånekasse i Norge.
  • Opplysninger om søker kan bli gjort offentlige selv om søkeren har bedt om ikke å bli oppført på søkerlista, jamfør Offentlighetslovens § 25
Arbeidsoppgaver
  • Behandle byggesaker etter plan- og bygningslovens regler, samt noe tilsyn og ulovlighetsoppfølging.
  • Klagesaksbehandling etter forvaltningslovens regler
  • Forberedelse av saksfremlegg til politisk utvalg
  • Veiledning og informasjon til publikum og søkere
  • Matrikkelføring
  • Generell saksbehandling innenfor avdelingens ansvarsområder
Kvalifikasjonskrav
  • Utdanning på høyskole- eller universitetsnivå innen relevant fagområde, gjerne ingeniør eller annet innenfor bygg, eiendom, arkitekt, e.l
  • Det er ønskelig med erfaring med behandling av byggesaker, men nyutdannede oppfordres til å søke
  • God kunnskap om og erfaring med relevant lovverk
  • Svært god skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk
Vi tilbyr
  • Utfordrende og spennende arbeidsoppgaver
  • Et godt arbeidsmiljø med engasjerte kollegaer
  • Fleksibel arbeidstidsordning
  • Kompetanseheving innen prioriterte områder
  • Gratis SFO for 1. klassinger
Spørsmål om stillingen

Søknadsfrist: 15.06.2022

Søk stillingen her!

Bilder fra Loppa kommune: