Skip to content

Leder for tilsyn etter plan- og bygningsloven – Bygg- og geodataavdelingen – 2. gangs utlysning

  • by

Leder for tilsyn etter plan- og bygningsloven. Bygg- og geodataavdelingen.2. gangs utlysning

Ny og spennende stilling som leder for tilsyn etter plan- og bygningsloven – 100 % fast stilling, ledig fra dags dato.

Her vil du få muligheten til å være med å forme stillingen som tilsynsleder.
Du vil være en del av et tverrfaglig samarbeid internt i avdelingen og andre fagområder i kommunen, samt arbeide med eksterne aktører.

Bygg- og geodatavdelingen har i dag 10 årsverk fordelt på 10 stillinger. Avdelingen utfører oppgaver innen byggesak, geodata, og eiendomsskatt.

Reiseliv er kommunens største og raskest voksende næring, og bygg- og geodataavdelingen har mange spennende og utfordrende oppgaver i denne sammenheng.

Arbeidsoppgaver

Ansvarsområde for stillingen:
Leder for tilsyn har primæransvar for tilsyn etter plan- og bygningsloven kap. 25 og koordinering av dette arbeidet.

Oppgaver:

  • Planlegge og gjennomføre god og forsvarlig drift innenfor ansvarsområdet
  • Samarbeide med avdelingsleder og fagleder byggesak, for en helhetlig og likeverdig saksbehandling i tråd med kommunens mål og visjoner
  • Følge opp avdelingens arbeid i henhold til gjeldende planer, retningslinjer og kommunale vedtak
  • Utarbeide tilsynsstrategi
  • Gjennomføre og følge opp tilsyn, samt rapportere til Direktoratet for byggekvalitet
  • Løpende saksbehandling
  • Bidra til arbeidsmiljø som fremmer faglig og personlig utvikling og godt samarbeid
  • Andre oppgaver kan bli tillagt stillingen ved behov
Kvalifikasjoner
  • Primært ønskelig med juridisk embetseksamen eller mastergrad i rettsvitenskap
  • Utdanning på høyskolenivå, med relevant erfaring innen fagområdet (bygningsteknisk) kan kompenseres for primær ønske
  • Relevant erfaring fra fagområdet vektlegges
  • God kjennskap til forvaltningsrett, plan- og bygningsrett vektlegges
  • God kunnskap om relevant lovverk er en fordel
  • Erfaring med veiledning er en fordel
  • God muntlig og skriftlig framstillingsevne i norsk
  • Må ha førerkort i kl. B

Attester og vitnemål legges ved søknaden.

Personlige egenskaper
  • Selvstendig og løsningsorientert
  • Gode samarbeidsevne, evne og vilje til å ta initiativ
  • Interesse for fagområdet og evne til å fatte beslutninger og holde framdrift i henhold til vedtatte planer og budsjett

Personlige egenskaper vil bli vektlagt.

Vi tilbyr
  • Spennende og utviklende stilling
  • Del av et positivt og utviklingsorientert fagmiljø
  • Gode arbeidsvilkår og lønn etter hovedtariffavtalen kap. 5.
  • God offentlig pensjon

Tilsetting i henhold til lov- og avtaler som gjelder for Trysil kommune

Kontaktinformasjon

Rune Møller Poulsen, Avdelingsleder, 47472972, Rune.Poulsen@trysil.kommune.no

Søknadsfrist: 26.09.2022

Søk stillingen her!

Velkommen til Trysil: Naturens fornøyelsespark!

Trysil ligger i Innlandet fylke, cirka 21 mil nord for Oslo via Elverum, og 4 mil fra den nye internasjonale flyplassen Scandinavian Mountains i Sälen, Sverige.

Trysil kommune er en attraktiv kommune å arbeide i, bo i og flytte til. Det pågår nå en stor tilrettelegging av boligtomter sentralt i kommunesenteret Innbygda.

Folketallet har økt jevnt de siste årene, og vi er nå rundt 6 600 innbyggere. I vinterhalvåret er vi en av Innlandets største «byer» som følge av at aktiviteten i og rundt Trysilfjellet nær tidobler innbyggertallet. Vi er Norges desidert største skidestinasjon og en av Skandinavias beste sykkeldestinasjoner. 

Trysil er et moderne bygdesamfunn med et aktivt næringsliv og stolte tradisjoner innen kultur og idrett. Innbygda har et rikholdig handels- og servicetilbud. I og rundt Trysilfjellet finner du mange friske aktivitetstilbud både vinter og sommer. Trysil har en offensiv bredbåndstrategi, og alle husstander vil innen utgangen av 2022 ha tilgang til høyhastighetsbredbånd.

I Trysil er det seks kommunale og fem private barnehager, tre kommunale og en private barneskole, en ungdomsskole og en videregående skole. Vi er stolte av å ha både barnehagegaranti og læreplassgaranti.

Trysil kommunes toppledelse består av kommunedirektør og tre kommunalsjefer; helse, omsorg og sosial, oppvekst og kultur, og forvaltning og teknisk drift. Stabs- og støttefunksjonene er delt i tre avdelinger; lønn og personal, økonomi og informasjon. Trysil er vertskommune for IKT-samarbeid med Stor-Elvdal, Åmot og Engerdal (SÅTE-samarbeidet).

Våre rundt 860 ansatte utgjør til sammen 680 årsverk. 

Sammen leverer vi våre tjenester med respekt, likeverd, medvirkning og åpenhet og vilje til endring.

Opplysninger om søknaden og prosessen videre. 

Søknader skal leveres via vår stillingsportal i Webcruiter. Husk å ta med alt som kan være relevant, både arbeidserfaringer og utdanninger. Last opp vedlegg direkte i søknaden.

Kommunikasjonen i ansettelsesprosessen vil som hovedregel skje via epost til/fra Webcruiter-løsningen. Det er viktig at du oppgir en epostadresse du følger jevnlig med på. Du kan også logge deg på løsningen og se status på søknaden din. 

Trysil kommune ønsker mer mangfold. Vi oppfordrer alle kvalifiserte personer til å søke jobb hos oss uavhengig av kjønn, alder, funksjonshemming, etnisk eller nasjonal bakgrunn.

Nåværende og tidligere ansatte kan ha fortrinnsrett etter lov- og avtaleverk. Fortrinnsretten er betinget av at vedkommende er kvalifisert til stillingen. 

Offentlig søkerliste
Trysil kommune er for mest mulig åpenhet. Derfor vil alle søkere i utgangspunktet få sitt navn på den offentlige søkerlista. 

Vi kan gjøre unntak dersom søker oppgir helt spesielle grunner til at vedkommende ikke ønsker navnet sitt offentliggjort. At man ikke ønsker at dagens arbeidsgiver skal få kjennskap til at man er søker, er som hovedregel ikke god nok grunn til at vi unntar søkerens navn fra offentligheten.