Beskrivelse av arbeidsstedet:
Snertingdal omsorgssenter står foran en spennende prosess hvor bygging av helt nytt senter er under planlegging. Ledelsen på senteret involveres i denne prosessen. Snertingdal omsorgssenter består i dag av 2 avdelinger, en ren sykehjemsavdeling og en liten sykehjemsavdeling i kombinasjon med hemmebaserte tjenester. Hjemmetjenesten betjener også dagsentertilbud på senteret. Stilling for virksomhetsleder er ledig på avdeling 1. Avdelingen har 24 plasser, hvorav 8 i skjeremt enhet for perosner med demens. Sykehjemmet har personale som er genuint opptatt av å gi et godt tjenestetibud til personer med demens. Det gis hovedsakelig tilbud til pasienter på langtidsplass.
Sykehjemstjenesten i Snertingdal nyter godt av engasjement fra lokalbefolningen som ofte bidrar med frivillige aktiviteter til glede for omsorgssenteret.
Arbeidsoppgaver:
- Har et helhetlig fag- og lederansvar for sin virksimhet og handler i tråd med Gjøvik kommunes ledelsesprinsipper
- Er ansvarlig for en effektiv organisasjon i et godt arbeidsmiljø med aktiv medbestemmelse fra ansatte og partene i arbeidslivet.
- Har økonomi og driftsansvar i tråd med de rammer som er gitt, og i henhold til gjeldende økonomireglement.
- Skal sørge for kvalitetssikring med fokus på helhetlige tjenester og koordinering og samarbeid til beste for tjenesteytere og tjenestemottakere
- Er ansvarlig for egenutvikling og nytenkning innen faget og i arbeidet
Kvalifikasjoner:
- Sykepleier med ledelseskompetanse
- Erfaring med og interesse for tjenester til personer med demens
- Erfaring innen økonomistyring og budsjettarbeid er ønskelig.
- Generell kompetanse i bruk av dataverktøy er nødvendig
- Ønskelig med kompetanse knyttet til turnusplanlegging, herunder kjennskap til lov og avtaleverk som regulerer dette.
- Personlig egnethet og evne til nytenkning og fleksibilitet vil bli tillagt stor vekt.
- Vi søker en positiv og inspirerende person som har gode leder egenskaper, samt evne til å arbeide selvstendig og samarbeide med andre ut fra kommunenes verdier: Kompetanse, Engasjement og Respekt
Vi kan tilby:
Som virksomhetsleder deltar du i et ledernettverk innad i tjenesteområdet samt i et lederteam lokalt på omsorgssenteret. Stillingen er organisert under tjenesteleder for sykehjemstjenesten. En selvstendig stilling med stor mulighet til å påvirke avdelingens og tjenesteområdets videre utvikling.
- Utfordrende og utviklende arbeidsoppgaver
- Nødvendig opplæring, oppfølgingssamtaler og veiledning i prøvetiden.
- Relevante kurs og opplæring i fagsystemer
- Engasjerte og faglig dyktige medarbeidere
- Lønn etter avtale
- Gode pensjonsordninger
- Bedriftsidrettslag
- Gjøvik kommune er vertskommune for Utviklingssenter for sykehjem og hjemmetjenester , og er generelt opptatt av fag og kompetanseutvikling
Unntatt offentlighet må begrunnes:
Gjøvik kommune praktiserer meroffentlighet, jfr. Offentleglova § 11. Dette betyr at alle søkere oppføres på offentlig søkerliste.
Det må foreligge særskilte omstendigheter for å få innvilget unntak jfr. Offentleglova § 25.
Søknad sendes:
Alle søknader skal sendes elektronisk via vårt søkesystem.
Vi ønsker et mangfoldig arbeidsmiljø og oppfordrer alle kvalifiserte til å søke uavhengig av kjønn, etnisk bakgrunn, religion, funksjonsevne, alder og seksuell orientering.
Kontaktperson:
Mette Hafstad tlf: 90078540
Søknadsfrist: 23.03.2023
Link til søknadsskjema: Søk her

Gjøvik er en fremtidsrettet og mangfoldig servicekommune, en kommune som setter sine innbyggere i sentrum. Våre ansatte leverer kvalitetstjenester, med bakgrunn i god kunnskap og erfaring. Vi arbeider aktivt med kompetanseutvikling for våre ansatte, med visjonen “Universitetsbyen Gjøvik – ledende i bærekraftig vekst og utvikling”. Vi søker engasjerte medarbeidere, med bred kompetanse, som ønsker en inkluderende arbeidsgiver med rom for utvikling. Tilgjengelighetserklæring for EasyCruit