Som virksomhetsleder for tekniske tjenester vil du få ansvar for en veldreven virksomhet med tre avdelinger; bygg og eiendom, renhold og uteseksjonen, samt staben i virksomheten. Virksomheten har 53 årsverk totalt. Stillingen rapporterer til kommunedirektøren.
Arbeids- og ansvarsområder
- Helhetlig ansvar for personal, fag og økonomi, herunder utarbeidelse av budsjett og rapporter
- Saksutredninger til politisk behandling
- Kommunisere med befolkningen, næringsliv medarbeidere og politikere
- Lede prosjekter og investeringer i samsvar med vedtatte rammer
- Sørge for at innbyggerne opplever god service og lik kvalitet i tjenestene.
Oppgaver i virksomheten for tekniske tjenester
- Drift, vedlikehold og forvaltning av kommunaltekniske anlegg, kommunale bygg og eiendommer, veier, grøntarealer, lekearealer, uteområder og gatebelysning
- Saksbehandling og fakturering for tjenestene vann, avløp og renovasjon, herunder kontaktperson for interkommunalt renovasjonsselskap
- Brannvern
- Kontaktperson for interkommunalt brannvesen.
- Kontaktperson for skjærgårdstjenesten
- Systemansvar for fagprogrammer innenfor teknisk sektor.
Det er laget stillingsprofil for stillingen. Det tas høyde for at arbeidsgiver kan gjøre endringer i administrativ organisering og/eller innhold i stillingens ansvars- og arbeidsområde.
Krav til kvalifikasjoner
- Utdanning innen tekniske fag, bygg, arealplanlegging, ingeniør på bachelor eller høyere
- Søkere med teknisk fagskole i kombinasjon med relevant erfaring vil bli vurdert
- Søkere må ha ledererfaring
Ønskede kvalifikasjoner
- Erfaring med økonomistyring
- Erfaring med personaloppfølging
- Lederutdanning
- Erfaring fra samarbeid med tillitsvalgt
- Erfaring fra arbeid med saksutredninger til politisk behandling.
Vi ønsker en leder som
- Går foran med tydelig ledelse, god medvirkning og involvering
- Legger til rette for rask og god service overfor brukerne
- Er initiativrik og er åpen for nye løsninger
- Vektlegger en åpen kommunikasjon og dialog i sin daglige ledelse
- Har evnen til å arbeide målrettet og selvstendig, og tenke helhet
Vi tilbyr
- En arbeidsplass med et godt arbeidsmiljø
- Godt fellesskap og samarbeid med andre ledere i kommunen
- Stor påvirkning på løsning av utfordringer i kommunen innenfor virksomhetens ansvarsområde
- Varierte arbeidsdager
- God pensjonsordning gjennom KLP
- Lønn etter avtale
- Fleksibel arbeidstid innen vedtatt reglement
Søknadsfrist 14.05.23.
Kontaktperson for stillingen:
Kommunedirektør Kjell Olav Hæåk, telefon: 41696564.
Søknadsfrist: 14.05.2023
Link til søknadsskjema: Søk her

Lyngdal kommune er en sørlandskommune med en geografisk nærhet til både Stavanger og Kristiansand. Kommunen med sine ca. 10 300 innbyggere strekker seg fra Korshamn lengst sør i Lyngdal til Sveindal nord i Grindheim. Næringslivet er preget av utvikling innen handel og turisme. Samtidig er det stor sysselsetting innen treindustri, jordbruk og skogbruk. Slagordene fornye, forbedre, forenkle og forene er fire verdiord som bærer i seg kjernen til hvordan kommunen skal bygges videre. Innbyggerne og de ansatte skal ha med seg verdiordene i arbeidet sitt. Kommunen har bortimot tusen ansatte med høy kompetanse som har stort fokus på oppfinnsomhet og innovasjon. I vår arbeidsgiverpolitikk har vi fokus på tillit og inkludering, og tilstreber å gjenspeile mangfoldet i samfunnet. Vi oppfordrer derfor alle til å søke våre stillinger.