Skip to content

Controller til Modum kommune

  • by

Vi har ledig en 100 prosent fast stilling som controller. Stillingen er organisert i etat for støtte og utvikling, og vil ha utstrakt samarbeid med de andre etatene, særlig etat for helse og velferd. Som controller skal du ha fokus på å gi ledere et best mulig beslutningsgrunnlag, med tanke på å se sammenheng mellom ressursinnsats, kvalitet og aktivitet.

Økonomiavdelingen har 9 årsverk innenfor regnskap, budsjett og fakturering. To årsverk controllere jobber ut mot etatene.

Arbeidsoppgaver
– Veilede og sikre at ledere behersker verktøy for økonomistyring
– Ha ansvar for beregninger, analyser og utvikling av styringsinformasjon
– Foreta analyse av den økonomiske utviklingen og sikre at nødvendige tiltak blir gjennomført
– Utrede saker til politisk behandling
– Bistå i prosesser og prosjektarbeid etter behov
– Være stedfortreder for økonomisjefen

Kvalifikasjoner
– Minimum tre års høyere økonomisk utdannelse
– Erfaring fra økonomistyring i en større virksomhet
– Erfaring fra offentlig virksomhet er en fordel
– Kjennskap til arbeid innenfor helseområdet er en fordel

Annet
– Bør ha førerkort og disponere egen bil

Personlige egenskaper
– Selvstendig og systematisk med god arbeidskapasitet
– Proaktiv
– Fleksibel og løsningsorientert
– Gode samarbeidsevner
– Bidrar til å skape et godt arbeidsmiljø
– God skriftlig og muntlig fremstillingsevne

Vi tilbyr
– Interessante og varierte arbeidsoppgaver i et tverrfaglig kompetansemiljø
– Godt arbeidsmiljø med dyktige kollegaer
– Lønn etter avtale

Pensjon i KLP
I denne stillingen vil du få en av Norges sikreste pensjonsordninger: offentlig tjenestepensjon. Der de fleste tjenestepensjoner kun utbetales i 10 år, er offentlig tjenestepensjon en utbetaling som varer fra den dagen du slutter å jobbe og livet ut. Pensjonen inkluderer også uføre- og etterlattepensjon hvis noe uventet skulle skje. Med pensjonsrett i KLP får du medlemspris og gunstige betingelser på en rekke bank, forsikring og spareprodukter. Kort fortalt om offentlig tjenestepensjon kan du lese her. Se mer informasjon om fordelene dine som ansatt i Modum kommune med pensjon i KLP her.

Offentlig søkerliste
Etter søknadsfristen vil det bli utarbeidet en offentlig søkerliste inneholdende navn, alder, kjønn, bostedskommune og nåværende stilling. Har du bedt om å bli unntatt offentlighet må dette begrunnes. Hvis begrunnelsen ikke blir tatt til følge, vil søkeren bli varslet om dette. Søkere som ikke oppgir begrunnelse vil bli oppført på offentlig søkerliste.

Kontaktperson:
Gro Øverby +47 99233798
E-post: gro.overby@modum.kommune.no

Link til søknadsskjema: Søk her

Søknadsfrist: 18.02.2024

Vår oppgave er å levere best mulig tjenester til alle våre vel 14.000 flotte innbyggere. Det ønsker vi å gjøre med engasjement, smil og profesjonalitet, og med muligheter for nyskapende og romslig jobbutøvelse. På den måten vil slagordet vårt «Modum – skaper ny energi» smitte til både deg og alle de vi betjener. I Modum bor du tett på flott natur, samtidig som du har kort vei til flere byer. Det yrer av fritidstilbud og engasjerte mennesker i kommunen vår. Er du kvalifisert, engasjert og motivert håper vi du søker på stillingen du ønsker deg – uansett alder, funksjonsevne, kjønn, seksuell orientering, religion eller etnisk bakgrunn. Velkommen som arbeidssøker! Se vår tilgjengelighetserklæring her: https://uustatus.no/nb/erklaringer/publisert/b2206030-c4fc-4b1e-bf8c-ac8307ef413d