Skip to content

Avdelingsleder – Enhet for kart og arkitektur, Trondheim kommune

  • by

Ved Enhet for kart og arkitektur er det fra 1. november 2024 ledig en fast 100 prosent stilling som avdelingsleder for avdelingen Eiendom og adressering. Annen oppstartsdato kan avtales.

Avdelingen har ansvaret for adressering og matrikulering av bygg og adresse, samt forvaltning av underlag for beregning og utskriving av eiendomsskatt.

Enheten som avdelingen er en del av, er organisert under virksomhetsområde Byutvikling. Du vil her bli del av et større fagmiljø som har som hovedoppgave å levere tjenester knyttet til forvaltning av kart/geodata, eiendomsdeling og oppmåling, eiendoms- og planregister, navnesaker, adressering, eiendomstaksering og eiendomsskatt.

Arbeidsoppgaver
  • Overordnet ansvar for avdelingens resultat og oppnåelse av budsjett
  • Strategisk ledelse og utvikling av avdelingen
  • Personaloppfølging og kompetanseutvikling for avdelingens ansatte
  • Samarbeid med enhetens øvrige fagmiljøer og andre enheter i kommunen
Kvalifikasjoner
  • Relevant høyere utdanning på minimum masternivå innenfor ledelse, juridiske fag eller eiendomsforvaltning
  • Erfaring fra og kompetanse om kommunal eiendomsskatt
  • Ledererfaring
  • Gode muntlige og skriftlige norskkunnskaper
Personlige egenskaper

Vi søker etter en person som er:

  • Fremtidsrettet og analytisk: Du ser det store bildet og identifiserer muligheter og utfordringer.
  • Resultatorientert og handlekraftig: Du har evnen til å omsette planer til handling, og sørge for at prosjekter gjennomføres med høy kvalitet.
  • Tydelig og overbevisende: Du kommuniserer klart og presist, både skriftlig og muntlig.
  • Samarbeidsvillig og inkluderende: Du bygger gode relasjoner, skaper tillit og samarbeid, og verdsetter mangfold og ulike perspektiver.

Vi er en politisk styrt organisasjon, så det er også viktig at du har forståelse og motivasjon for vårt samfunnsoppdrag. 

Personlig egnethet og motivasjon vektlegges.

Vi tilbyr
  • Mulighet til å lede og utvikle en viktig avdeling i Trondheim kommune
  • En sentral rolle i å forme fremtidens kommunale eiendomsskatteforvaltning
  • Et godt arbeidsmiljø med engasjerte kolleger og fokus på faglig utvikling
  • Gunstig fleksitidsordning
  • Arbeidsplass i nye, moderne lokaler
  • Lønn etter sentrale avtaler og Trondheim kommunes lokale avtaler
  • Trondheim kommunes pensjons- og forsikringsordninger
Kontaktinformasjon

Mona Høiås Sæther, Enhetsleder, +47 91672466

Arbeidssted

Holtermanns v. 5
7030 Trondheim

Nøkkelinformasjon:

Arbeidsgiver: Trondheim kommune

Stillingsprosent: 100%
Fast
Startdato: 01.11.2024
Søknadsfrist: 09.09.2024

Søk her!

Åpen – kompetent – modig

Trondheim kommune er landets tredje største kommune, og Norges største arbeidsplass nord for Dovre med om lag 15 000 medarbeidere. Sammen jobber vi for å gi byens innbyggere gode helse- og velferdstjenester, oppvekst- og utdanningsmuligheter, kultur- og fritidstilbud og et godt bymiljø. Vi er stadig på utkikk etter nye, engasjerte og motiverte medarbeidere. 

Trondheim kommune er en framtidsrettet og moderne arbeidsgiver som samarbeider med byens forsknings-, universitets- og høgskolemiljø. Hos oss finnes det spennende karrieremuligheter innen en svært bredt spekter av fagfelt. Mange av våre medarbeidere har hatt et langt og variert karriereløp internt i organisasjonen.  Les mer om Trondheim kommune på vår hjemmeside og siden “Jobb hos oss”.

Trondheim kommune legger til rette for mangfold, og våre ansatte skal gjenspeile byens befolkning. Vi oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke uansett alder, kjønn, funksjonsevne, seksuell orientering, religion, etnisitet, eller hull i CV-en. Trondheim kommune tilrettelegger arbeidsforholdene så langt det er mulig.

Attester, vitnemål og vedlegg må legges ved søknaden. Vi oppfordrer til å benytte Vitnemålsportalen. Utdanning gjennomført utenfor Norge må være godkjent av NOKUT, og godkjenningen må dokumenteres.

Vi gjør oppmerksom på at søkere føres opp på offentlig søkerliste. Det kan søkes om anonymitet, men det må foreligge særskilte omstendigheter for å få innvilget unntak, jf. Offentleglova § 25. 

Gyldig politiattest må fremlegges der det er påkrevd.

Vi gjør oppmerksom på at det ved behov vil gjennomføres bakgrunnssjekk.