Skip to content

Vi søker Økonomisjef / leder for stabsenheten Økonomi- og virksomhetsstyring – Løten kommune

  • by

Er du en nysgjerrig og engasjert leder og økonom med stor arbeidskapasitet, godt humør og hjerte for offentlig sektor? Vil du være med på å lede videreutviklingen av Framsikt som et helhetlig system for virksomhetsstyring ? Er du opptatt av å skape gode, effektive og utviklingsorienterte arbeidsfellesskap sammen med kompetente medarbeidere? Da håper vi du søker jobb hos oss!

Økonomi- og virksomhetsstyring er del av kommunens stab sammen med Utvikling og digitalisering og HR og kommunikasjon, med til sammen 20 ansatte. 

Løten kommune har Midtpunkt med mangfold som visjon. Løten kommunes kjerneverdier er: Respekt – Ansvar – Mot

Ansvars- og arbeidsområder
  • Ledelse og utvikling av fag og menneskelige ressurser
  • Budsjett-, prognose- og planarbeid
  • Økonomi- og virksomhetsstyring, regnskap og innkjøp
  • Strategisk analyse
  • Råd og veiledning til ledere på flere nivåer i organisasjonen
  • Bruk og utvikling av kommunens system for virksomhetsstyring
  • Internkontroll
  • Prosess- og forbedringsarbeid med vekt på gevinstrealisering
  • Saksbehandling innenfor fagområdet

Virksomheten er i stadig utvikling, endring i oppgaver må kunne påregnes

Kvalifikasjoner
  • Relevant utdanning innen økonomi/regnskap på høgskole-/universitetsnivå, minimum bachelornivå
  • Lederutdanning på høgskole-/universitetsnivå. I en helhetsvurdering kan relevant ledererfaring kompensere for utdanningskravet
  • Erfaring fra fagområdet i offentlig sektor
  • Erfaring fra utviklingsarbeid; effektivisering og prosessforbedring
  • God digital kompetanse. Vi benytter fagsystemene Framsikt og Unit4 ERP
  • God norsk skriftlig og muntlig formidlingsevne
Personlige egenskaper
  • Du er en tydelig og strukturert leder med gode kommunikasjonsevner
  • Du har god selvledelse og evner å prioritere, beslutte og gjennomføre
  • Du er engasjert i faget ditt
  • Du er løsningsorientert, nysgjerrig og analytisk
  • Du tør tenke nytt og kan utfordre sannheter
  • Du er helhetstenkende og opptatt av å nå mål sammen med andre, også utover egen ansvarsområde
  • Du har stor arbeidskapasitet og godt humør
Vi tilbyr
  • Spennende muligheter for faglig og personlig utvikling gjennom varierte og utfordrende arbeidsoppgaver
  • Lederavtale
  • Lønn etter avtale

Tilsetting skjer ellers på de vilkår som følger av gjeldende lover, reglement og tariffavtaler, med gunstige pensjons- og forsikringsordninger.

Søknaden sendes elektronisk via Webcruiter, og all dokumentasjon som du ønsker skal hensyntas lastes opp som vedlegg til søknaden.

Vi ber søkere om å skrive søknadsbrev og CV direkte i søkeportalen og ikke legge disse som vedlegg. 

Attester, vitnemål og vedlegg skal legges ved søknaden, og vi oppfordrer til å benytte Vitnemålsportalen for dokumentasjon på utdanning.
Utdanning gjennomført utenfor Norge må være godkjent av NOKUT (før 1.1.2023) eller Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse (HK-dir), og godkjenningen må dokumenteres.

Velkommen som søker!

Kontaktinformasjon

Frank Steinar Hauge, Kommunedirektør, 977 78 849
Jørstad, Arne, Kommunalsjef, 934 32 079

Nøkkelinformasjon:

Arbeidsgiver: Løten kommune

Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 22.09.2024

Søk stillingen her!

Løten kommune har ca 7 900 innbyggere. Løten er en landbrukskommune med et hyggelig sentrum, midt mellom Hamar og Elverum, med knappe 18 km til hver by. Løten kommune har 450 årsverk, og er en effektiv kommuneorganisasjon med godt arbeidsmiljø. Vårt verdigrunnlag er Respekt – Ansvar – Mot.