Skip to content

Rådgiver innen offentlige anskaffelser – Halden kommune

  • by

Halden kommune ser etter deg som kan bidra til å styrke anskaffelsesområdet, og søker nå etter ny medarbeider.

Beskrivelse av arbeidssted:

Kommunens sentrale avdeling for anskaffelser er lagt til enhet økonomi og styring.  Enheten har til sammen 13 ansatte. Det årlige samlede anskaffelser i Halden kommune favner et vidt spekter av både varer og tjenester.

Stillingens arbeidsområder/oppgaver:

  • Gjennomføre anskaffelsesprosesser for flerårige kontrakter og enkeltkjøp på en faglig god måte, i tråd med lover og forskrifter om offentlige anskaffelser
  • Anskaffelsesfaglig bistand til kommuneområdene og enheter
  • Foreta kontraktsoppfølging
  • Tett samarbeid med interne brukergrupper.
  • Utarbeide strategier for anskaffelser inkludert leverandør- og markedsanalyser
  • Delta i utviklings- og forbedringsprosesser innen fagfeltet i tråd med kommunens vedtatte plattform for anskaffelser.
  • Informasjonsarbeid og medvirkning i interne kurs
  • Ivareta andre løpende driftsoppgaver innenfor anskaffelsesområdet.
  • Kan ved behov delta i krisestab

Kvalifikasjoner og utdanning:

  • Relevant utdanning på høyere nivå (høgskole/universitet).  Solid og relevant arbeidserfaring kan kompensere for manglende utdanning.
  • For å kunne gjøre anskaffelsesfaglig/juridisk vurdering i anskaffelses- og kontraktsaker, er det ønskelig med juridisk bakgrunn.

Det er ønskelig at du har:

  • Kunnskap om det offentlige anskaffelsesregelverket.
  • Kunnskap om kontraktsoppfølging og gjennomføring av anskaffelsesprosesser.
  • Kunnskap om ulike avtaletyper som Statens standard (SSA) og Norsk standard (NS).
  • Kunnskap om konkurransegjennomføringsverktøy, f.eks. Mercell
  • Kunnskap om analyser av regnskapsdata og kjøpstatistikk som virkemiddel i arbeidet
  • Kunnskap om innovative anskaffelsesprosesser.
  • Kunnskap om e-handelsløsninger, som eksempelvis Visma E-handel.
  • Erfaring fra offentlig forvaltning og lovverk er en fordel

Vi søker en medarbeider som:

  • Har gode samarbeidsevner, er sosial og utadvendt
  • Har god evne til å se helhet
  • Er løsningsorientert, handlekraftig, metodisk og analytisk
  • Er initiativrik med evne til å jobbe selvstendig, men også i grupper
  • Har interesse og engasjement for fagfeltet
  • Er pådriver som er komfortabel med å lede prosesser
  • Det forutsettes god muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk, samt at du behersker IKT som nødvendig arbeidsverktøy. Det vil bli lagt stor vekt på personlig egnethet til stillingen.

Vi tilbyr:

En interessant og utfordrende heltidsstilling innenfor anskaffelsesfaget ved Halden største arbeidsplass. Fagfeltet er i stadig utvikling, og du vil derfor kunne være med på å videreutvikle både arbeidsverktøy og arbeidsprosesser. Stillingen inngår i et fagmiljø på 3 personer. Arbeidssted er for tiden Halden rådhus med kort avstand til busstasjon og jernbanestasjon.

Generelle betingelser:

Pliktig medlemsskap i offentlig tjenestepensjonsordning med 2%.

Lønn i hht lov og avtaleverk

Søknad sendes:

Søknad med CV sendes elektronisk via knappen “Søk her”. 
Ved behov for veiledning ved utfylling av elektronisk søknad, kontakt Halden kommunes servicesenter.

Vi ber alle søkere vedlegge dokumentasjon på utdanning og attester på arbeidserfaring for å dokumentere kvalifikasjoner som fremkommer i CV og som grunnlag til lønnsfastsettelse. Ansiennitet blir vurdert og fastsatt basert på vedlagt dokumentasjon

Dersom det går fram av din søknad at du ønsker konfidensiell behandling, gjør vi oppmerksom på at opplysninger om søker kan gjøres offentlig, selv om søker selv har bedt om konfidensiell behandling. Søker vil da få informasjon om dette – jfr. Offentleglova §25.
Som søker til en offentlig stilling har også du krav på å få tilgang til utvidet søkerliste med informasjon om øvrige søkere.

Åpenhet – Tillit – Respekt – Redelighet

Kontaktperson for stillingen

Pål Granholmen
Mobil: +47 97062706
E-post: pal.granholmen@halden.kommune.no

Link til søknadsskjema: Søk her

Søknadsfrist: 01.10.2024

Halden kommune

Halden er Norges vakreste by. Halden kommune har drøyt 2200 ansatte som hver dag jobber for å gjøre Halden litt bedre på en litt smartere måte enn i går. Halden kommune leverer tjenester til over 30.000 innbyggere. Vi driver alt fra barnehager og skoler til eldreomsorg. Vi gir deg både vann og vei og kulturopplevelser. Er du så heldig å få jobb i Halden kommune, får du kollegaer innen svært mange yrkesgrupper. Det bidrar til å gi en arbeidsplass med mye kunnskap, varierte oppgaver og gode faglige utviklingsmuligheter. Medarbeidere i Halden kommune jobber etter verdiene: Åpenhet – tillit – respekt – redelighet. Halden kommune har mål om å bli Norges mest innovative kommune. Hos oss er det lov å tenke nytt. Høyteknologisk industri, IKT, forskning, utvikling og innovasjon preger store deler av næringslivet i Halden. Kommunen samarbeider med næringslivet for å videreutvikle arbeidslivet og byen vår i fellesskap. Halden er en grensekommune med nærhet til viktig infrastruktur som E6, jernbane og havn. Halden har en av Norges mest besøkte turistattraksjoner i Fredriksten festning. Vi har svært mange kulturarrangementer, et aktivt og variert idrettsliv og fantastiske friluftsmuligheter. Derfor er Halden et bra sted å besøke og et fantastisk sted å jobbe og bo. www.halden.kommune.no