Vi søker en medarbeider som vil være med å forvalte, planlegge og utvikle dagens kommunale veinett
Stillingen tilhører samferdsel som består av 20 medarbeidere med ulik bakgrunn, som igjen er en avdeling i virksomheten Miljø og samferdsel. Asker kommune er i sterk vekst og vi må hele tiden være i forkant av denne utviklingen med å tilrettelegge og styre utbygging av kommunal infrastruktur.
Vi er opptatt av å tilrettelegge for innovasjon med kort vei fra idé til handling. Vi vil hele tiden lete etter nye og bedre løsninger som kan gi oss et sikkert og bærekraftig system med tilstrekkelig kapasitet til å håndtere framtidens behov.
Arbeidsoppgaver
*Planlegging av drift og vedlikehold av kommunale veianlegg.
*Utforming og oppfølging av driftsavtaler.
*Vei-oppsyn, oppfølging av feilmeldinger og løpende bestilling av utbedringer.
*Behandling av grave-søknader i kommunal vei.
*Representere faggruppen som fagperson på vei, i møter med utbyggere og andre kommunale avdelinger.
*Ansvar for å gjennomføre mindre prosjekter.
Utvikling og oppfølging knyttet til overordnede veiplaner, vei og gate-normer, NVDB base m.m
Myndighetsutøvelse, kartlegging, saksbehandling og rapportering innen fagområder
Utarbeidelse og oppfølging av politiske saker
Anskaffelser og kontrakts-oppfølging
Kvalifikasjoner
Treffer du på noen av disse punktene ønsker vi din søknad:
- Ingeniørutdanning fortrinnsvis med vei-faglige tema eller annen relevant høyere utdanning
- Erfaring fra fagområdet kan veie opp for utdanningen
- Relevant arbeidserfaring knyttet til samferdsel, fortrinnsvis innen vei-forvaltning.
- Kunnskap om normer, lover og forskrifter innen sektoren
- Erfaring innen nevnte ansvarsområder og offentlig forvaltning vil være en fordel
- Nyutdannet innen for vei, konstruksjon, bygg, logistikk, eller annen mulig relevant studievei
Personlige egenskaper
Er du faglig engasjert, nysgjerrig og hele tiden ønsker å tilegne deg ny kunnskap
Har gode muntlige og skriftlige kommunikasjonsferdigheter
Ser helhetlige løsninger og har stort engasjement for et bærekraftig lokalsamfunn
Er en god lagspiller
Er ryddig og strukturert, tar initiativ og har god gjennomføringsevne
Personlig egnethet vil bli vektlagt.
Vi tilbyr
Utfordrende og meningsfylte oppgaver.
Nært samarbeid med flere av kommunens og andre offentlige virksomheter.
Et trivelig, allsidig og tverrfaglig arbeidsmiljø.
Gode faglige utviklingsmuligheter.
Mulighet for grønn reiseavtale
Mulighet for parkering
Mulighet for noe hjemmekontor
Lønn etter nærmere avtale
Kontaktinformasjon
Martin Refsnes Martinsen, Avdelingsleder, 40034338, martin.martinsen@asker.kommune.no
Arbeidssted
Lensmannslia 4
1386 Asker
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Asker kommune
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 13.10.2024
Søk her!
Asker kommune er landets åttende største kommune med om lag 98 000 innbyggere og 6 500 ansatte. Vi er stolte av arbeidsplassen vår, og har som visjon at vi sammen skal skape et nærere, mer aktivt og bærekraftig samfunn med respekt, raushet og nysgjerrighet. Vi har derfor med oss kommunens verdier nær, skapende, raus og modig i det arbeidet vi gjør. Asker kommune skal gi gode og likeverdige tjenester til innbyggerne, og er opptatt av nytenkning og utvikling.
Vi mener inkludering og mangfold er en styrke, og oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke uansett alder, kjønn, funksjonsevne eller kulturell bakgrunn.
Alle søkere føres opp på offentlig søkerliste. Det kan søkes om anonymitet, men det må foreligge særskilte omstendigheter for å få innvilget unntak, jamfør Offentleglova § 25.
Gyldig politiattest må fremlegges til stillinger der dette er et krav.
Attester, vitnemål og vedlegg må legges ved søknaden. Vi oppfordrer til å benytte Vitnemålsportalen. Utdanning gjennomført utenfor Norge må være godkjent av HK-dir (tidligere NOKUT), og godkjenning må dokumenteres.