Skip to content

Byggesaksbehandler – fast 100 % stilling – Aure kommune

  • by

Aure er en liten kommune midt mellom Kristiansund og Trondheim, med fantastiske muligheter for den som vil oppleve den ville naturen vi har her.  

Kort oppsummering

Aure kommune har ledig fast hel stilling som byggesaksbehandler. Vi søker deg som har relevant utdanning og erfaring, og er god med folk. Stillingen er ledig fra 01.01.25. Søknadsfrist 09.10.24.

Beskrivelse av arbeidsplassen

Enheten Plan og Drift omfatter tre underavdelinger:

  • Eiendomsforvaltning: drift og vedlikehold, vaktmestertjeneste og renhold
  • Kommunalteknikk: vei, anlegg, vann, avløp
  • Avdeling for plan, byggesak, landbruk, oppmåling med mer

Som nyansatt byggesaksbehandler vil du ha kontor i Aure rådhus sammen med andre ansatte på sistnevnte avdeling. Avdelingen omfatter i alt 6,4 årsverk og omfatter, foruten plan og byggesak, også landbruk, viltforvaltning, kart, oppmåling, klima og miljø. Avdelingen er liten, men i tillegg til kollegialt samarbeid her på rådhuset deltar kommunen også i nyttige nettverkssamarbeid med andre kommuner på Nordmøre.

Beskrivelse av stillingen

Hovedarbeidsoppgaver:

  • Bygge- og delesaksbehandling og veiledning.
  • Saksbehandling plansaker
  • Øvrig saksbehandling etter Plan – og bygningsloven og Matrikkelloven.

Det blir tatt forbehold om endringer av ansvars- og arbeidsområder.
For stillingen er det 6 måneders prøvetid.

Hvem søker vi etter

Ønskede kvalifikasjoner

  • Universitet- eller høyskoleutdanning innenfor byggfag eller tilsvarende og fortrinnsvis relevant praksis innen plan- og byggetekniske fag
  • Det legges vekt på gode kommunikasjonsevner på norsk, både skriftlig og muntlig
  • Erfaring/ kjennskap til offentlig sektor og saksbehandling og kjennskap til IT-baserte kontorstøttesystemer
  • Relevant dokumentert erfaring fra arbeidsområdet kan kompensere for manglende formell utdanning
  • Fordel med kjennskap til og bruk av digitale kartsystemer. Aure kommune benytter GIS-line systemer.

Ønskede personlige egenskaper

  • Positiv serviceinnstilling
  • God kommunikasjons- og samarbeidsevne
  • Evner å arbeide selvstendig, og liker utfordringer

Hva kan vi tilby

  • En travel hverdag i et trivelig kollegium
  • Opplæring
  • En tjeneste i utvikling med gode muligheter til å være med og påvirke
  • Lønn etter avtale
  • Kollektiv fleksitidsordning
  • Gode forsikrings- og pensjonsordninger

Hvordan søker du på stillingen

  • Du søker digitalt via vårt rekrutteringssystem ved å følge lenken i annonsen
  • Det er ønskelig at det oppgis 2 referanser
  • Godkjente vitnemål og attester sendes ved forespørsel eller tas med på intervju
  • Søknadsfrist 09.10.24

Personvern og offentlighet

Innsendte opplysninger behandles i henhold til offentlighetsloven.

Navn på søkere vil som hovedregel bli offentliggjort. Se offentlighetsloven § 25.

Kontaktpersoner

  • Bernt-Olav Simonsen, enhetsleder Plan og Drift

mobil 90500878, e-post: bernt-olav.simonsen@aure.kommune.no 

Link til søknadsskjema: Søk her

Søknadsfrist: 09.10.2024

Aure kommune har ca. 3.500 innbyggere og ligger nord i Møre og Romsdal på grensa til Trøndelag. Kommunen med sin flotte natur med fjell, skog, hav og skjærgård, ligger sentralt plassert som nabokommune til Kristiansund og ca. 2 timers biltur til Trondheim. Vi har et allsidig næringsliv innen primær-, marin-, maritim-, olje/gass-, reiseliv- og handel/servicenæringen, et aktivt idretts- og kulturliv og gode oppvekst- og levekår for både små og store, bl.a. full barnehagedekning. For ytterligere opplysninger vises til vår hjemmeside: www.aure.kommune.no Kommunen er organisert etter tonivåmodellen med rådmann, rådgivere i stab / fellestjenester og 6 linjeledere. Kommunen har utstrakt interkommunalt samarbeid på en rekke fagområder