Vil du profesjonalisere og utvikle fremtidens støtte- og driftstjenester i helse og velferd?
Drammen kommune søker virksomhetsleder til nyopprettet stilling som leder og pådriver i “Facility-konseptet”.
Drammen kommune er i gang med et viktig utviklingsarbeid for å møte fremtidens behov i helse og velferd. Nå søker vi deg som ikke bare vil lede drift og støttefunksjoner – men som vil være med å forme helt nye måter å løse oppgavene på. Dette er en stilling for deg som vil være en pådriver for ny oppgavedeling, smartere bruk av kompetanse og utvikling av bærekraftige tjenester.
Vi har, med utgangspunkt i sykehjemmene, over tid sett behovet for å samle fragmenterte og driftsorienterte ressurser og oppgaver i en samlet virksomhet. Dette er særlig viktig i lys av en tydeligere oppgavedeling og en større satsning på å bruke andre yrkesgrupper enn helsepersonell inn i tjenestene.
Vi ønsker derfor å samle disse ressursene i en egen enhet i Helse og Velferd for å styrke oppgavedelingen og profesjonalisere driftsoppgavene.
Denne virksomheten vil ikke bare ha ansvar for oppgaver rettet mot sykehjemmene, men skal fungere som en felles ressurs på tvers av flere områder.
Virksomheten vil derfor også ha en sentral rolle i lys av ny oppgavedeling i flere tjenesteområder og satsningen på å få flere i arbeid, som er en hovedprioritet i Drammen.
Facility-tjenester skal bygges opp som en profesjonell enhet med ansvar for sentrale støtte- og driftstjenester som ikke er direkte brukerrettede, men som er helt avgjørende for at kjernevirksomheten i helse og velferd skal fungere godt.
For stillinger der det er krav om politiattest, etter gjeldende lover vil dette bli innhentet i forbindelse med signering av arbeidsavtalen, før tiltredelse.
Arbeidsoppgaver
Du får et tydelig samfunnsoppdrag:
- Å bidra til nytenkning og fremtidsrettede løsninger i måten vi organiserer og gjennomfører tjenester på. Det handler spesielt om å:
- Vurdere ny oppgavedeling og nye yrkesgrupper
- Utvikle tjenester som styrker flyt og samkjøring på tvers av tjenesteområder
- Sørge for bedre ressursutnyttelse og kvalitet i støttefunksjoner
- Bygge opp en enhet som gir trygg og effektiv støtte til den brukerrettede virksomheten
Arbeidsoppgavene vil bestå i å samle og drifte tverrsektorielle funksjoner som:
- Matvertordningen og kafédriften på sykehjemmene
- Kontorfaglige oppgaver
- Driftsbetjentlaget
- Vaskeritjenester
- Transportløsninger på tvers av flere områder
Flere ansvarsområder vil bli vurdert som en del av virksomheten på sikt.
Stillingen rapporterer til kommunalsjef for heldøgnsomsorg.
Kvalifikasjoner
- Matfaglig yrkesutdanning
- Relevant ledererfaring og relevant utdanning
- Er strukturert, tydelig og utviklingsorientert
- Har erfaring med drift, service, logistikk eller måltidstjenester
- Er en god samhandlingsbygger – og får det beste ut av mennesker og fag
- Tenker nytt, jobber helhetlig og tør å utfordre etablerte løsninger
For søkere med annen utdanning enn norsk, kreves dokumenterte språkkunnskaper skriftlig og muntlig på nivå B2. Dette gjelder ikke skandinaviske søkere. Dokumentasjon vedlegges søknaden.
Personlige egenskaper
Du er:
- Nysgjerrig, søkende og løsningsorientert
- Selvstendig og initiativrik
- God på relasjoner og prosesser
- Ansvarsbevisst og lojal
- Flink med penger og har god økonomiforståelse
Personlig egnethet vil bli sterkt vektlagt.
Vi tilbyr
- En spennende stilling med store muligheter for å påvirke utviklingen i Helse og Velferd i Drammen
- Muligheten for å bygge og utvikle et nytt og viktig tjenesteområde
- Et godt arbeidsmiljø med dyktige og dedikerte kollegaer innen Helse og velferd, samt gode kollegaer i kommunens utviklingsmiljø
- Fleksibel arbeidstid
- Lønn og tiltredelse etter avtale
- Gode pensjonsordninger
Vedlagt søknaden legges relevante vitnemål og attester. Vitnemålsportalen skal benyttes for vitnemål som er registrert i denne portalen. Har du utdanning fra utlandet legger du ved godkjenning fra Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse eller NOKUT.
I henhold til Offentleglova kan vi være forpliktet til å offentliggjøre opplysninger om søkere som har bedt om å bli unntatt offentlighet.
Kontaktinformasjon
Håkonsen, Randi, Konst. kommunalsjef, 91878098, randi.hakonsen@drammen.kommune.no
Arbeidssted
Engene 1
3017 Drammen
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Drammen kommune
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 15.06.2025
Søk her!

Drammen kommune hviler på tre bærebjelker: Et sterkt deltakerdemokrati gjennom aktiv innbyggermedvirkning, tjenester nær innbyggerne og en offensiv stedsutvikling som skaper attraktive lokalsamfunn. Kommunen ligger sentralt til i Buskerud fylke, og har vel 100 000 innbyggere og ca. 6700 ansatte.