Skip to content

Rendalen kommune har ledig stilling som arealplanlegger

  • by

Virksomheten Plan/Næring/Drift:
Stillingen inngår i virksomheten Plan/næring/drift som har ansvaret for jord-, skog-, miljø- og utmarksforvaltning, arealplanlegging, oppmåling, byggesaksbehandling og kommunal drift. Virksomheten har 24,3 årsverk fordelt på 25 ansatte. Ditt daglige kollegium er et tverrfaglig sammensatt team av 8 administrativt ansatte. Disse utgjør et kreativt og godt arbeidsmiljø med stor takhøyde og faglig kompetanse. Aktivitetsnivået innen virksomheten er høyt og vi jobber daglig med store planfaglige utfordringer i forhold til eksisterende og nye utbyggingsområder.
Rendalen er med i et felles kartsamarbeid (NØGIS) med kommunene Tynset, Alvdal, Tolga, Folldal og Rendalen der det holdes jevnlige faggruppemøter noe som fører til et utvidet fagsamarbeid på tvers av kommunegrensene.

Arbeidsoppgaver:
Arealplanleggeren vil jobbe med kommunens behandling av private og offentlige reguleringsplaner, samt utarbeidelse av kommunens egne planer.

I arbeidet vil du komme i kontakt med mange interessante arbeidsoppgaver som:
• Saksbehandling og kvalitetssikring av private og offentlige reguleringsplaner
• Utarbeiding av kommunale reguleringsplaner
• Saksbehandling av dispensasjonssøknader
• Ajourholde digitalt planregister
• Produksjon av digitale plankart og temakart
• Utarbeiding av kommunal planstrategi
• Deltakelse i arbeidet med revidering av kommuneplanens samfunnsdel
• Øvrige forvaltningsoppgaver innen virksomheten kan etter erfaring og kvalifikasjoner bli tillagt stillingen

Ønskede kvalifikasjoner:
• Relevant høyere utdanning på universitets- eller høgskolenivå med planfaglig bakgrunn, fortrinnsvis på masternivå
• GIS-kompetanse, enten ved formell utdanning eller relevant erfaring. Kommunen bruker blant annet programvare fra Norkart (GISLINE og arealplaner.no) og QGIS
Løsningsfokusert innstilling og gode samarbeidsevner
• Søkere forutsettes å beherske relevante IT- verktøy, erfaring med digital saksbehandling og tilhørende programvarer er en fordel (ACOS, GISLINE, Office365 etc.)
• God norsk muntlig og skriftlig framstillingsevne
• Erfaring fra planarbeid mot private og offentlige oppdragsgivere

Det er også ønskelig med:
• Relevant praksis med kjennskap til offentlig forvaltning og arealplanlegging etter plan- og bygningsloven
• Relevant erfaring fra offentlig virksomhet er ønskelig, men nyutdannede oppfordres også til å søke
Personlig egnethet vil bli særlig vektlagt

Vi kan tilby:
• En spennende jobb i et aktivt og bredt sammensatt kollegium
• Lønn etter avtale
• Gode pensjons- og forsikringsvilkår
• God barnehagedekning, gode skoler
• Hjelp til anskaffelse av bolig

Offentlighet:
Rendalen kommune har som hovedregel at stillingssøkere skal være offentlige, jf Offentlighetslova § 25. Dersom navnet ikke ønskes offentliggjort må dette begrunnes. 

Kontaktperson for stillingen

Tore Hornseth, virksomhetsleder PND
Mobil: +47 950 29 151 +47 62 46 85 00
E-post: Tore.Hornseth@rendalen.kommune.no

Link til søknadsskjema: Søk her

Søknadsfrist: 05.08.2025

Rendalen karakteriseres av mange levende bygdesamfunn og et rikt natur-, og kulturliv. Naturen i kommunen brukes aktivt av både lokalbefolkning og tilreisende, og det er store muligheter for jakt, fiske og friluftsliv. Rendalen kommune har omlag 1850 innbyggere og er en av de største landkommunene i Sør-Norge med 3178 km2. Rendalen kommune er også en stor hyttekommune.

Vi på Kommunalrekruttering.no og Norse Recruitment vil passe på å ønske en riktig god jul! Og tusen takk for hyggelige tilbakemeldinger fra flere av våre flotte kunder de siste dagene, les her!