Skip to content

Personalrådgiver til Verdal kommune

  • by

Vi trenger deg!

Vi søker en engasjert personalrådgiver med kompetanse innen personal/HR og solid erfaring med HMS-arbeid. Det er en fordel om du har erfaring fra offentlig virksomhet på systemnivå og har evnen til å skape engasjement rundt helse, miljø og sikkerhet.

Verdal kommune har en ledig 100% stilling som personalrådgiver. Stillingen inngår i kommunens personal- og organisasjonsavdeling og er underlagt organisasjonssjefen i Verdal kommune.

Verdal kommune står foran spennende endringer. Vi skal rekruttere mange nye medarbeidere de neste årene – både på grunn av generasjonsskifte og demografiske endringer. Samtidig må vi utvikle og tilpasse tjenestene våre. Som personalrådgiver vil du spille en viktig rolle i dette arbeidet, og du vil du arbeide tett opp mot kommunens ledere, tillitsvalgte og verneombud.

Dine arbeidsoppgaver vil være spennende og varierte i et hektisk, men godt arbeidsmiljø. I vår enhet jobber vi sammen for å bidra til å nå kommunens overordnede mål. Dette får vi til blant annet ved å jobbe godt sammen internt og løse oppgaver i samarbeid med våre avdelinger. Enheten har høyt fokus på digitalisering og forenkling av arbeidsprosesser. Det må forventes noe saksbehandling knyttet til arbeidsoppgavene.

Arbeidsoppgaver
  • Rådgivning, forvaltning og beslutningsstøtte i personalrelatert lov- og avtaleverk
  • Bidra i videre utvikling av kommunens kvalitetssystem, inkludert oppfølging av HMS-området
  • Gjennomføre drøftinger og forhandlinger om lønns- og arbeidsvilkår
  • Lede prosess-, prosjekt- og utviklingsarbeid
  • Utarbeide relevante rutiner og prosedyrer for personalforvaltning
  • Utforme opplæringstiltak og gjennomføre intern opplæring i ulike HR-tema
  • Skrive utredninger, samt saker til politiske utvalg
Kvalifikasjoner

Du må ha

  • Utdanning på universitets- eller høyskolenivå, fortrinnsvis innenfor kommunal tjenesteyting.
  • Erfaring fra arbeid med kvalitetssystem og oppfølging av HMS-bestemmelser
  • God kunnskap om lov og avtaleverk innen arbeidstidsordninger og personalforvaltning, fortrinnsvis innenfor helsesektoren
  • God kunnskap om tariff og lønnsforhandlinger
  • Gode kommunikasjonsegenskaper, både skriftlig og muntlig.
    digitale ferdigheter

Du bør ha/Ønskelig kvalifikasjoner

  • Relevant kompetanse innenfor HR-område
  • Relevant yrkeserfaring, gjerne med ledererfaring
  • Relevant erfaring innen personalforvaltning og offentlig forvaltning generelt.
  • God kunnskap om kvalitetssystem og HMS-bestemmelser
  • Erfaring og kjennskap til arbeid i utvidet partssamarbeid.
  • Erfaring eller kjennskap til strategisk arbeid
Personlige egenskaper

Det vil bli lagt stor vekt på personlig egnethet.Den vi leter etter er

  • Fleksibel, selvstendig og med god gjennomføringsevne
  • Strukturert og ryddig
  • Gode samarbeidsegenskaper og evne til å skape tillit i rådgiverfunksjonen
  • Tar ansvar for egen faglig utvikling og engasjement for avdelingens fagutvikling, inkludert forbedrings- og endringstiltak.
  • Positiv og bidrar til et godt arbeidsmiljø gjennom inkludering og kompetansedeling. En god representant for våre verdier: Åpen – Trygg – Modig
Vi tilbyr
  • Godt faglig miljø
  • Handlingsrom for bruk av kompetanse og videre utvikling
  • Fleksibel arbeidstidsordning
  • Gode pensjons- og forsikringsvilkår
  • Lønn etter gjeldende lov- og avtaleverk
Kontaktinformasjon

Kari Forberg Prestvik, Organisasjonssjef, +47 95160898

Arbeidssted

Rådhusgata 2
7650 Verdal

Nøkkelinformasjon:

Arbeidsgiver: Verdal kommune

Referansenr.: 4987538264
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 10.08.2025

Søk her!

Fakta om Verdal kommune 

Verdal kommunes visjon er «Sterk fortid – stolt framtid». Våre verdier er «Åpen – Trygg – Modig», og disse verdiene skal særprege både det interne arbeid og møtene med innbyggere og samarbeidspartnere. Kommunen har tre hovedsatsingsområder i kommuneplanen, og som skal bidra til å skape ei stolt og bærekraftig framtid for verdalssamfunnet: 

– Livskraftig, attraktiv og miljøvennlig – i førersetet for grønn omstilling og grønne verdier 

– Inkluderende, raus og mangfoldig – bygd på verdighet, mestring og gode menneskemøter 

– Skapende, kompetent og framtidsrettet – en offensiv drivkraft i Trøndelag  

Verdal kommune er tradisjonelt et jordbrukssamfunn, men har etter etableringen av Aker Verdal på slutten av sekstitallet blitt et industrityngdepunkt i Midt-Norge. Verdal er hjemkommunen til landets tredje største industripark – en viktig faktor for å forklare kommunens sterke velstands- og befolkningsvekst de siste 50 år. Verdal er spesielt kjent for sitt yrende kulturliv, ikke minst et sterkt amatørteatermiljø som har fostret flere av Norges mest kjente skuespillere.  

Kommunen har gode muligheter for friluftsliv fra hav til fjell. Med sine 1000 årsverk er kommunen Verdals største arbeidsgiver. Verdal kommune leverer årlig tjenester til sine 15.000 innbyggere tilsvarende en brutto produksjonsverdi på over 1,3 milliarder kroner.     

Slik behandler vi søknader
Verdal kommune praktiserer meroffentlighet, jf. Offentleglova § 11. 

Dersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste, må dette begrunnes. Opplysninger om søker kan gjøres offentlig selv om søker selv har bedt om konfidensiell behandling. Søkeren varsles dersom ønsket om reservasjon ikke tas til følge, jfr. offentleglova § 25, slik at vedkommende gis anledning til å vurdere om søknaden likevel opprettholdes. 

Verdal kommune ønsker å gjenspeile mangfoldet i befolkningen i vår rekruttering. Vi oppfordrer alle som er kvalifiserte til å søke ledige stillinger uansett kjønn, alder, eventuelle funksjonsnedsettelser og flerkulturell bakgrunn. Det samme gjelder dersom man har hatt et lengre opphold fra arbeidslivet.  

Vi på Kommunalrekruttering.no og Norse Recruitment vil passe på å ønske en riktig god jul! Og tusen takk for hyggelige tilbakemeldinger fra flere av våre flotte kunder de siste dagene, les her!