Beskrivelse av arbeidsstedet:
Hunndalen hjemmetjeneste er lokalisert i Åslundmarka bo og servicesenter. Dette er en ambulerende utetjeneste inkludert dagsenter for brukere med demens.Virksomheten samarbeider tett med hjemmetjenesten inne på servicesenteret. 2 virksomheter med heldøgns omsorgsboliger/bokollektiv, og åpent dagtilbud. Utetjenenesten har ca 15 årsverk. Virksomheten består av sykepleiere/sykepleier 1(leders stedfortreder), helsefagarbeidere og assistenter. Vi utfører lovpålagte tjenester som helsehjelp og praktisk bistand. I tilegg betjener vi brukere med trygghetsalarm (tilknyttet responssenter). Medisindispenser, digitalt tilsyn og annen sensorikk settes i økende grad ut til brukerne av tjenesten. Bo og servicesenteret har også en virksomhet innenfor tilrettelagte tjenester. Kafedrift til beboere, ansatte og besøkende.
Arbeidsoppgaver:
- Virksomhetsleder har ansvar for at tjenesten gis i henhold til gjeldende lover, forskrifter,retningslinjer, brukerens vedtak og sektorens styrende dokumenter.
- Ansvar for 24/7 drift.
- Virksomhetsleder har personal og fagansvar.
- Økonomi og driftsansvar i tråd med de rammer som er gitt, og i henhold til gjeldende økonomireglement.
- Ansvarlig for en effektiv organisering i et godt arbeidsmiljø.
- Ansvarlig for HMS og partssamarbeid i virksomheten i henhold til Gjøvik kommunes overordnede HMS handlingsplan.
- Ansvarlig for ansattes og egen kompetanseutviling innenfor gjeldende fagområder.
- Handler i tråd med Gjøvik kommunes ledelsesprinsipper.
- Ansvarlig for Åslundstua dagsenter.
- Stillingen er organisert i hjemmetjenesten og vil inngå i lederteam med 11 virksomhetsledere og tjenesteleder.
- Delta i lokalt lederteam sammen med andre virksomhetslederne på senteret.
- Ansvarlig for virksomhetens tjenestebiler(6 stk.).
- Virksomhetsleder er en viktig ressurs i forhold til utvikling av tjenestene som skal gis.
Kvalifikasjoner:
- Offentlig godkjent autorisasjon.
- 3 årig helse og sosialfaglig utdanning. Fortrinnsvis med videreutdanning i ledelse.
- Erfaring med drift og organisering.
- Erfaring og kan jobbe selvstendig med arbeidstidsplanlegging med utgangspunkt i heltidskultur.
- Erfaring innen økonomistyring og budsjettarbeid.
- Generell kompetanse i bruk av dataverktøy.
- Kompetanse på lov og avtaleverk i samarbeid med tillitsvalgte.
- Erfaring innen HMS arbeid.
- Ved et evt. tilbud om stilling vil det pålegges videreutdanning innen ledelse dersom dette mangler.
- Personlig egnethet og evne til nytenkning og fleksibilitet vil bli tillagt stor vekt.
- Vi søker en positiv og inspirerende person med gode leder egenskaper.
- Krav om godkjent politiattest.
Vi kan tilby:
- Dyktige og engasjerte medarbeidere.
- En god, støttende og dyktig ledergruppe lokalt og sentralt.
- En selvstendig stilling med store muligheter til å påvirke,og lede virksomheten/tjenestens utvikling.
- Mangfoldige og utfordrende arbeidsoppgaver.
- Opplæring på fagsystemer.
- Driftssamtaler og faste ledermøter.
- Fadder.
- Gjøvik kommune er vertskommune for “utviklingssenter for sykehjem og hjemmetjenester”.
- Deltagelse i prosjekt og utviklingsarbeid sammen med blant annet NTNU.
- Lønn etter avtale.
- God pensjonsordning.
- Bedriftsidrettslag.
- Gratis parkering
Unntatt offentlighet må begrunnes:
Gjøvik kommune praktiserer meroffentlighet, jfr. Offentleglova § 11.
Dette betyr at alle søkere oppføres på offentlig søkerliste. Det må foreligge særskilte omstendigheter for å få innvilget unntak jfr. Offentleglova § 25.
Kontaktperson for stillingen:
Heidi Koxvig Hagebakken, kommunalsjef
Mobil: +47 93 42 91 62
Søknad:
Alle søknader skal sendes elektronisk via vårt søkesystem.
Vi ønsker et mangfoldig arbeidsmiljø og oppfordrer alle kvalifiserte til å søke uavhengig av kjønn, etnisk bakgrunn, religion, funksjonsevne og alder.
Link til søknadsskjema: Søk her
Søknadsfrist: 15.03.2024
Gjøvik er en fremtidsrettet og mangfoldig servicekommune, en kommune som setter sine innbyggere i sentrum. Våre ansatte leverer kvalitetstjenester, med bakgrunn i god kunnskap og erfaring. Vi arbeider aktivt med kompetanseutvikling for våre ansatte, med visjonen “Universitetsbyen Gjøvik – ledende i bærekraftig vekst og utvikling”. Vi søker engasjerte medarbeidere, med bred kompetanse, som ønsker en inkluderende arbeidsgiver med rom for utvikling. Tilgjengelighetserklæring for EasyCruit