Skip to content

Rådgiver eiendomsforvaltning – Eiendom, seksjon forvaltning – Innlandet fylkeskommune

  • by

Eiendom, seksjon forvaltning – Rådgiver eiendomsforvaltning – vikariat

Innlandet fylkeskommune har en sentralisert eiendomsforvaltning. Eiendomsavdelingen ivaretar eieransvaret, forvaltning, drift og vedlikehold av fylkeskommunens eide bygningsmasse på ca. 430.000 m2, der hovedvekten av bygningsmassen er videregående skoler. I tillegg leier fylkeskommunen inn mye areal og har ca. 200 kontrakter på inn- og utleie.

Vi har ledig et 100 % vikariat som Rådgiver eiendomsforvaltning. Stillingen er organisert i seksjon forvaltning. Seksjonen har 10 ansatte og dekker mange ulike oppgaver som tegninger, dokumentasjon, saksforberedelse, kontrakt, økonomi samt servicefunksjonen kantine i fylkeshuset på Hamar.

Seksjon forvaltning har blant annet ansvaret for: 

  • forvalter eieransvaret for eiendom, bygg og anlegg 
  • tegninger og 3D modeller
  • servituttavtaler 
  • leie av eiendom, bygg og anlegg 
  • kjøp og salg av eiendom, bygg og anlegg 
  • øvrig forvaltning av eiendomsporteføljen 
  • kantinedrift i fylkeshuset på Hamar
  • andre ansvar kan tilkomme

Vi søker deg som er

  • ansvarsbevisst og glad i arbeidsoppgaver med høy faglig kompleksitet
  • engasjert og initiativrik med gjennomføringsevne
  • selvstendig og strukturert med høy grad av nøyaktighet
  • analytisk og evne til problemløsning
  • har gode samarbeidsevner

Personlig egnethet vil bli vektlagt.

Vi tilbyr

  • lønn etter avtale
  • fleksibel arbeidshverdag
  • fylkeskommunale tilsettingsvilkår 
  • et godt arbeidsmiljø
  • treningsrom og mulighet for trening i arbeidstiden

Om stillingen

  • 100% fast stilling som vikar  
  • Varighet til 1.oktober.2026
  • arbeidssted Hamar eller Lillehammer, med muligheter for ulike former for fleksibilitet

Arbeidsoppgaver

  • inn og utleie av lokaler
  • saksbehandling knyttet til kjøp og salg av fast eiendom
  • forvaltning av eiendommer
  • generell saksbehandling, slik som skriving av saksutredninger og notater
  • det må påregnes noe reisevirksomhet i stillingen, og sertifikat klasse B er ønskelig
  • støtte seksjon forvaltning med andre relevante oppgaver og prosjekter etter behov
  • nye og andre oppgaver kan tilkomme

Du får et selvstendig ansvar for din saksportefølje, men blir en del av et bredt faglig team, som det forventes at du deltar aktivt i.

Kvalifikasjonskrav

  • høyere utdanning (minimum bachelor) innen eiendomsfag, jordskiftefag, økonomiske fag eller juridiske fag  
  • god skriftlig og muntlig formuleringsevne på norsk

Ønskede kvalifikasjoner

  • masterutdanning innen eiendomsfag, økonomiske fag, jordskiftefag eller rettsvitenskap
  • relevant erfaring fra offentlig forvaltning
  • kunnskap om bygg- og eiendomsforvaltning
  • en aktiv bidragsyter til et godt arbeidsmiljø

Søknad

Innlandet fylkeskommune ønsker at arbeidsstyrken skal gjenspeile mangfoldet i befolkningen og oppfordrer derfor alle som er kvalifisert i henhold til utlysningsteksten til å søke hos oss. Vi tilpasser arbeidsplassen om du har behov for det. Personlig egnethet vil bli vektlagt.

Vi ber aldri om Bank-ID informasjon i søknadsprosessen. 

Det kreves politiattest – ikke eldre enn tre måneder – for alle stillinger i tannhelsetjenesten, folkehøgskolene og videregående skoler.

Vi gjør oppmerksom på at alle søkere kommer på offentlig søkerliste, jf. offentleglova § 25. Fritak fra offentliggjøring gjøres bare unntaksvis og du må begrunne hvorfor du skal unntas offentlighet i tekstfeltet til søknaden.   

Fylkeskommunen er en virksomhet i utvikling og endring. Arbeidsoppgaver, ansvarsområder og organisering vil derfor kunne utvikle og endre seg i takt med organisasjonens behov.         

Det tas forbehold om at overtallige i fylkeskommunen kan ha fortrinnsrett til stillingen.

Innlandet fylkeskommune benytter elektronisk søknadsskjema.

Vi ser fram til å motta søknaden din.

Kontaktperson for stillingen

Seksjonssjef Forvaltning Anna Myrmoen
Mobil: 97 00 35 22
E-post: anamyr@innlandetfylke.no

Link til søknadsskjema: Søk her

Søknadsfrist: 03.06.2025

Innlandet fylkeskommune ble opprettet 1. januar 2020. Fylkeskommunen har ansvar for en rekke viktige samfunnsoppgaver innenfor kompetanse, tannhelse, samferdsel, kultur og næringsliv i fylket. På alle områder skal vi koordinere og bidra til samarbeid og utvikling av innlandssamfunnet på tvers av kommunegrensene. Fylkeskommunen er politisk styrt med fylkestinget som øverste folkevalgte organ. Vi er en stor, mangfoldig og framtidsrettet organisasjon med over 4000 kompetente medarbeidere. Innlandet fylkeskommunes visjon er «eventyrlige muligheter». Vi jobber alle for at Innlandet skal være et godt sted å bo og arbeide, og håper du vil være med på laget! Tilgjengelighetserklæring for EasyCruit: https://uustatus.no/nb/erklaringer/publisert/f9747c75-22c2-4118-972a-c13193edfc8a

Vi på Kommunalrekruttering.no og Norse Recruitment vil passe på å ønske en riktig god jul! Og tusen takk for hyggelige tilbakemeldinger fra flere av våre flotte kunder de siste dagene, les her!